Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
За ініціативою Державної судової адміністрації України в українських судах відбуваються «Дні відкритих дверей». Такі заходи ініційовано з метою забезпечення прозорості та відкритості в діяльності судів, обізнаності широкої громадськості з їх діяльністю, забезпечення права вільного доступу громадян до інформації та вільного доступу до усіх сфер суспільного і державного життя України. Визнаючи людину найвищою соціальною цінністю, Конституція України закріпила широке коло прав, свобод та гарантувала їх захист, в тому числі й від порушення з боку держави, її органів та посадових осіб. Одним з найдієвіших засобів захисту прав, свобод законних інтересів є судовий захист. Кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.
Тож 21 грудня 2012 року у приміщенні Петрівського районного суду Кіровоградської області відбувся День відкритих дверей .
Петрівський районний суд Кіровоградської області має суддівський склад до якого входять судді, що обрані безстроково: Шаєнко Юлія Володимирівна , Жушман Олег Миколайович ,Колесник Світлана Іванівна.
Апарат суду складають працівники , які мають високий рівень професійних знань і повсякденною роботою створюють для суддів та відвідувачів суду відповідні сприятливі умови. Різновіковий склад колективу дозволяє поєднувати багатий професійний досвід з молодістю та завзяттям.
Суд розміщується у двоповерховому приміщенні , розташованому по вул. Ілліча , 34 в смт.Петрове Петрівського району Кіровоградської області.
Участь у заході взяли учні Петрівського навчально-виховного комплексу "загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ступенів-гімназія" на чолі з класним керівником Глязнуцовою Іриною Петрівною.
Захід розпочався зі спілкування з керівником апарату Петрівського районного суду Кіровоградської області Дашковською Л.І., яка ознайомила учнів з приміщенням суду , інформаційним стендом з довідковою інформацією , умовами праці працівників суду , провела екскурсію по канцелярії суду, робочим кабінетам працівників апарату суду , залами судових засідань , таким чином розповівши учням про структуру та організацію роботи суду та етапи, які проходить позовна заява від реєстрації у канцелярії суду до винесення рішення суддею та звернення його до виконання.
Ознайомлення з роботою суду розпочалося із канцелярії суду, де присутні дізналися про реєстрацію, рух документів, що надходять до суду та порядку роботи з ними в програмі Д-3, так як з 1 січня 2011 року в суді працює електронна система "Діловодство", яка дозволила забезпечити повну автоматизацію діловодства на всіх стадіях процесу, зробила простішим доступ до інформації у справі, оперативнішою роботу апарату суду, оптимізувала процес прийняття документів та видачі рішень . Справи між суддями розподіляються автоматично, що є важливою гарантією неупередженості.
Далі учні відвідали малий зал судових засідань , де було розпочато проведення правової вікторини з слідуючими запитаннями :
1.Назва особи , яка звертається до суду з позовом (позивач)
2.Назва особи , до якої подають позов до суду (відповідач)
3.Назва особи , яка захищає право громадян в суді ( захисник ,адвокат)
Після вікторини , учні відвідали кабінет керівника апарату суду та судді , де було акцентовано увагу на тому що робочі кабінети працівників суду об лаштовані належним чином.
Далі побували у великому залі судових засідань, де було продовжено правову вікторину :
1.Назва особи , яка не досягла 18-річного віку(неповнолітня)
2.Основний документ громадянина (паспорт)
3.Назва птаха , якого бояться злочинці України (беркут)
Також учням було запропоновано , взяти участь в конкурсі , який полягав у тому , що їм було запропоновано відгадати , що знаходиться у скриньці (заздалегідь в яку було покладено гумові рукавички ) , питання полягало в слідуючому : у цій скриньці – річ , яка може знадобитись працівнику міліції і злочинцеві . Цю річ легко придбати у торговельній мережі .
Наприкінці зустрічі учасники позитивно відгукнулися про День відкритих дверей та висловили побажання у майбутньому брати участь в подібних заходах.