Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Замість існуючих на сьогодні 7-ми категорій пропонується встановити 3 категорії посад: категорія «А» – вищий корпус державної служби; категорія «Б» – керівники структурних підрозділів; категорія «В» – виконавці.
Такі норми містить проект закону про державну службу.
Згідно проекту замість існуючих на сьогодні 15 рангів буде 9, по 3 в кожній категорії.
Окрім того, документом передбачено наступне:
- чітке розмежування політичних та адміністративних посад, що забезпечить департизацію публічної служби.
«Серед ключових пріоритетів реформи - розмежування політичних та адміністративних посад, зокрема запровадження інституту державних секретарів міністерств, виведення за межі державної служби працівників патронатних служб, помічників депутатів тощо», - розповів на брифінгу голова Нацагентства з питань держслужби Костянтин Ващенко.
- на усі посади держслужби, включно з вищими управлінськими посадами, встановлюється винятково конкурсна процедура призначення. Департизація публічної служби передбачає заборону на членство у політичних партіях.
Триступеневий порядок відбору включатиме перевірку кваліфікаційних вимог, тестування та співбесіду. Важливо, що не менше третини складу конкурсних комісій мають становити представники громадськості (наприклад, галузевих об`єднань, асоціацій тощо), які зможуть фахово і неупереджено оцінити претендента на посаду.
- змінюється система управління державною службою на чолі з Кабінетом Міністрів України.
Створюється Комісія з питань вищого корпусу державної служби, яка погоджуватиме вимоги для посад вищого корпусу, проводитиме конкурсний відбір високопосадовців та пропонуватиме суб`єкту призначення не менше 3-х кандидатур, а також оцінюватиме обґрунтованість пропозицій щодо звільнення зазначених осіб.
- змінюється модель оплати праці, в основу якої покладено збільшення питомої ваги посадового окладу у структурі зарплати - до 70% замість нинішніх 30%. Залишаться дві обов‘язкові надбавки – за вислугу років та за ранг. У свою чергу стимулюючі виплати (ті, що залежать від волі керівника) становитимуть не більше 30% від розміру заробітної плати.
- передбачено можливість переходу держслужбовця на посаду в орган місцевого самоврядування без конкурсного відбору, якщо він виконуватиме ті самі функції.
- посадові оклади щорічно встановлюватимуть постановою Кабінету Міністрів. Планується, що найнижчий оклад держслужбовця становитиме 1,25 мінімальної заробітної плати, тоді як на сьогодні в райдержадміністраціях держслужбовці мають оклади значно нижчі – 700-800 гривень. Передбачено і додаткове преміювання службовців у разі досягнення успішних результатів соціально-економічного розвитку територіальної громади.
За матеріалами «ЗіБ»