Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Тепер подати документи для держреєстрації прав можна поштою
За новим порядком подати документи для проведення держреєстрації прав на нерухоме майно можна буде шляхом надсилання поштою чи кур’єрською службою замість існуючого досі безпосереднього звернення заявника.
Сьогодні набув чинності новий Порядок державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2013 року №868, повідомили «Закон і Бізнес» у прес-службі Мін’юсту.
Новим порядком запроваджуються такі новації:
- з’явиться альтернатива при поданні документів для проведення державної реєстрації прав - як шляхом безпосереднього звернення заявником, так і шляхом надсилання поштою чи кур’єрською службою замість існуючого досі безпосереднього звернення заявника;
- проведення одночасної реєстрації права власності та речових прав, похідних від права власності, на підставі однієї заяви про державну реєстрацію прав, подати яку зможе як власник, так і правонабувач (досі подавалися дві різні заяви);
- проведення державної реєстрації прав з видачею свідоцтва про право власності на нерухоме майно на заміну втрачених, пошкоджених чи зіпсованих свідоцтва про право власності на нерухоме майно чи державного акта на право власності на землю, виданих компетентними органами до 1 січня 2013 року;
- спрощено порядок проведення державної реєстрації прав на новозбудований або реконструйований об’єкт нерухомого майна, будівництво якого здійснювалося із залученням коштів від фізичних та юридичних осіб (розмежовано перелік документів, які має подавати особа, що залучала кошти (забудовник), та безпосередньо інвестор);
- забезпечення проведення державної реєстрації права власності на новозбудовані або реконструйовані об’єкти нерухомого майна, збудовані в результаті діяльності кооперативів, на підставі поданої заявником довідки відповідного кооперативу про членство в ньому та про повне внесення пайового внеску;
- забезпечення проведення державної реєстрації права державної та комунальної власності на об’єкти нерухомого майна, збудовані за «радянських» часів;
- надання можливості, у разі відсутності відомостей у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, отримувати інформацію з реєстрів, що функціонували до 1 січня 2013 року (досі отримати таку інформацію було неможливо).
Як прокоментувала нововведення Міністр юстиції України Олена Лукаш, тепер державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень здійснюватиметься за новою – удосконаленою та спрощеною – процедурою.
«Це сприятиме наданню якісних адміністративних послуг як юридичним, так і фізичним особам. Зайві перепони, які спостерігались раніше у цій сфері, буде знято», - наголосила Міністр юстиції.