Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Про це свідчить постанова Петрівського районного суду Кіровоградської області від 25 червня 2020 року.
За даними протоколу, 10 квітня 2020 року о 06 годині 07 хвилин громадянин Особа 1 в с. Ганнівка Петрівського району Кіровоградської області, по вулиці Олександрівська, здійснив перевезення службового персоналу ПівнГЗК на службовому автобусі МАЗ, д.н.з ВН 3871 АА, з перевищенням встановленої на перевезення кількості пасажирів, визначеної у підпункті 9 пункту 2 постанови КМУ від 11.03.2020 року №21, а саме, у кількості 39 пасажирів при наявних 26 посадомісць.
Підпункт 9 пункту 2 вказаної постанови забороняє регулярні та нерегулярні перевезення пасажирів автомобільним транспортом у міському, приміському, міжміському, внутрішньообласному та міжобласному сполученні, зокрема пасажирські перевезення на міських автобусних маршрутах у режимі маршрутного таксі, крім перевезення:
- легковими автомобілями;
- службовими та/або орендованими автомобільними транспортними засобами працівників підприємств, закладів та установ незалежно від форми власності, які забезпечують охорону здоров’я, продовольче забезпечення, урядування та надання найважливіших державних послуг, енергозабезпечення, водозабезпечення, зв’язок та комунікації, фінансові та банківські послуги, функціонування інфраструктури транспортного забезпечення, сфери оборони, правопорядку та цивільного захисту, об’єктів критичної інфраструктури, які мають безперервний промисловий цикл, за умови забезпечення водіїв та пасажирів під час таких перевезень засобами індивідуального захисту в межах кількості місць для сидіння, передбаченої технічною характеристикою транспортного засобу або визначеної в реєстраційних документах на цей транспортний засіб і виключно за маршрутами руху, погодженими з органами Національної поліції, а також дотримання відповідних санітарних та протиепідемічних заходів;
- працівників закладів та установ незалежно від форми власності, які забезпечують охорону здоров’я, продовольче забезпечення, урядування та надання найважливіших державних послуг, енергозабезпечення, водозабезпечення, зв’язок та комунікації, фінансові та банківські послуги, функціонування інфраструктури транспортного забезпечення, сфери оборони, правопорядку та цивільного захисту, об’єктів критичної інфраструктури, які мають безперервний промисловий цикл, за умови забезпечення водіїв та пасажирів під час таких перевезень засобами індивідуального захисту, зокрема респіраторами або захисними масками, у тому числі виготовленими самостійно, в межах кількості місць для сидіння, передбаченої технічною характеристикою транспортного засобу або визначеної в реєстраційних документах на цей транспортний засіб, а також дотримання відповідних санітарних та протиепідемічних заходів в міському електричному (трамвай, тролейбус) та автомобільному транспортному засобі, що здійснює регулярні пасажирські перевезення на міських маршрутах. Отже, приписами вказаної постанови КМУ заборонено перевезення пасажирів на автомобільному транспорті, що здійснює регулярні та нерегулярні пасажирські перевезення.
Із наведеного слідує, що для наявності складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 44-3 КУпАП необхідним є встановлення факту перевезення пасажирів на автомобільному транспорті, що здійснює регулярні та нерегулярні пасажирські перевезення на міському, приміському, міжміському, внутрішньо-обласному та міжобласному сполученні.
Згідно ст. 35 Закону України «Про автомобільний транспорт», послуги з перевезення пасажирів автобусами можуть надаватися за видами режимів організації перевезень: регулярні, регулярні спеціальні, нерегулярні. Перевезення пасажирів автобусами в режимі регулярних спеціальних пасажирських перевезень здійснюють автомобільні перевізники на автобусних маршрутах спеціальних перевезень на договірних умовах із замовником транспортних послуг. Автобусні маршрути за видами перевезень поділяються на : загального користування, спеціальних перевезень, нерегулярних перевезень. Як вбачається з копії паспорту №27-с автобусного маршруту регулярних спеціальних перевезень Жовті Води - ПАТ «Північний ГЗК», у ньому зазначено перевізником ПАТ «Північ Транс», водієм якого є Особа 1.
Водієм ПАТ «Північ Транс» Особа 1 не здійснювались регулярні пасажирські перевезення на міських маршрутах у звичайному режимі руху, а здійснювалось спеціальне пасажирське перевезення працівників ПАТ «Північний ГЗК» до місця їхньої роботи, здійснення яких постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 року №211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19 спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» не заборонене, як і не встановлено вказаною постановою будь-якого обмеження щодо кількості перевезення пасажирів при регулярних спеціальних перевезеннях.
На підставі вищевикладеного Особою 1 не було порушено підпункт 9 пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 №211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19 спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» ( в редакції станом на 10.04.2020 року), а отже в його діях відсутній склад адміністративного правопорушення передбаченого ст.44-3 КУпАП.